سفارش تبلیغ
صبا ویژن



روزه و تابستان : گر بگیری مَردی! - عروج






درباره نویسنده
روزه و تابستان : گر بگیری مَردی! - عروج
شاهد عروج
عروج پاکترینهای شهر باور شد... و ما نظاره گران عروجتان بودیم.. چه عاشقانه عروجی،خوشا به حال شما . سفر! چه رسم قشنگی!سفر به عرش خدا سفر به خیر! سفر خوش! سفر حلال شما ...
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
تابستان 90
بهار 90
اسفندماه89


لینک دوستان
کهف الشهداء
عمارنامه


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
روزه و تابستان : گر بگیری مَردی! - عروج


لوگوی دوستان



وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :28730
بازدید امروز : 5
 RSS 

   

پیامبر رحمت فرمودند : روزه گرفتن در گرما جهاد است.

صدای تکاپوی فرشته ها می آد. کم کم دارند سفره پذیرایی میچینند . به سرعت دارند آماده میشوند تا مبادا سبقت گیرندگان ماه غافلگیرشان کنند. خصوصا اینکه با این حدیث عظمت این کار بالاتر هم رفته.

میگن جهاد دو دسته است : جهاد اکبر و جهاد اصغر.جهاد یعنی تلاش و زحمت و بقولی مجاهدت در راه رضای الهی.گاهی میجنگی بر علیه متجاوز خونه و زندگیت .گاهی تلاش علمی میکنی و گاهی لجام نفس را محکم میکشی و بهش سختی میگیری تا افسار گسیخته نشه و حواسش را جمع کنه که صاحبش مراقبه و حواسش هست و نمیتونه هرکاری دلش خواست بکنه. تا مبادا دست از پا خطا کنه و یا اگر کوتاهی شده به فکر جبران افتاده . روزه گرفتن در تابستان و گرما جزو جهاد اکبر محسوب میشه و هنره! حکم جهاد هم به هر کسی نمیدهند .کار راحتی نیست ولی چه قربی پیش خدا داره جهادگر راه و فرمانش! الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلا...هر کس برای ما جهاد کند راههای (دقت کنید: راه نه، راههای !) هدایت را برایش باز میکنیم و تو مسیر هدایت راهنماییش میکنیم . به قولی علائم راهنمایی و رانندگی مسیر زیاد میشه تابا سرعت و اطمینان بیشتر حرکت کنه . جای دیگه اومده :الذین هاجروا و جاهدوا :  بر کسانیکه هجرت میکنند (چه هجرت ارضی و یا نفسی و هجرت ودوری از گناه) و  جهاد ( تلاش ) میکنند... .چه زیبا و کوتاه وعمیق و پر از انرژی خبر میگه : " ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه  الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا  بالجنه التی کنتنم توعدون"یعنی اونها یی که میگن  فقط خدا! بعد تو این راه و حرف و عقیده استقامت میکنند  فرشتگان و ملائکه و عرشش را میاره برای عرض ادب و بشارت . بر ایشان فرود میفرستیم و بشارت و مژده میدهند که (در این راهی که انتخاب کرده اید هم خطر و سختی وتمسخر و اذیت و ...هست)  نترسید و ناراحت و دلگیر هم نشوید بر شما بشارت باد به بهشت رضایت پرودگار....عجیب غرق شادی و امید میکنه و پروازت میده .انگار سوخت موشک میزنه تا پر قدرت و انرژی تو مسیرش بایستی و حرکت کنی.میگه بیا که تا رسیدنت راهی نمونده و من دارم نگات میکنم کلی لشگر برای همراهیت فرستادم تا فکر نکنی تنهایی ومبادا توی این راه سختی و ازارهایی که  می بینی زمنیت بزنه من حتی میدونم تو راه رسیدن به جلب رضایت من داری اذیت میشی برای همین همه رابسیج کردم که بهت روحیه بدن.ولی دوست دارم خودت برسی و بخواهی چون وقتی میرسی توی اغوش مهر و رحمت منی برای همیشه . باید آماده شد تا لااقل از فرشته ها جا نمونیم .

در آخر اینکه : جهادگر عزیز ! التماس دعا



نویسنده » شاهد عروج » ساعت 11:0 صبح روز شنبه 90 مرداد 8